مدیر نظارت بر غذا و محصولات آرایشی بهداشتی علوم پزشکی مطرح کرد؛

تاثیر تغذیه و سلامت محیط بر سلامت روان

کد خبر : 1937 دوشنبه 19 مهر 1400 - 12:00:11

مدیر نظارت بر غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی دانشگاه در خصوص هفته سلامت روان گفت: سازمان جهانی بهداشت در راستای پاسخ به این سوال است که چگونه می تواند انسانی که از هر نظر در شرایط نامتعادل و نامتناسب در جهان نابرابر زندگی می‌کند به آرامش برسد .

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، دکترمحمد کاظم زاده اظهار کرد: ما از دیدگاه تغذیه سالم به سلامت روان نگاه می‌کنیم و اینکه تغذیه سالم چه میزان بر سلامت روان تآثیرگذار است، وقتی تغذیه سالم است علیرغم این که سلامتی جسم را بیشتر حفظ میکند موجب سلامت بیشتر روان نیز می شود و موجب آرامش بیشتر و احساس خوشبختی بیشتر در انسان می شود .

وی گفت: تنها غذا نیست که موجب سلامت و آرامش روان می شود بلکه سلامت محیط مسائل اقتصادی و اجتماعی نقش بسزایی در سلامت جسم و بخصوص روان انسان دارد.

مدیر نظارت بر غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی دانشگاه افزود:امروزه برای داشتن جسم سالم بیشتر بدنبال تغذیه سالم هستیم قطعا تغذیه سالم موجب آرامش ذهن و شادابی نشاط بیشتر انسان شده وموجب می شود که تحریکاتی که بدن در مقابل تکانه های اجتماعی، اقتصادی دارد مقابله بیشتری کند.

دکتر کاظم زاده گفت:بحث بیماری ها مبحث مهمی است زمانی که انسان سلامت جسم را حفاظت می کند کمک می کند که روح سالمی نیز داشته باشد بنا بر این توصیه می شود برای تغذیه سالمی که کمک می کند فرد به یک آرامش خیال یا آرامش روح و روان بهتری برسد نباید غافل شد و از مصرف زیاد شیرینی ها،غذاهای فست فود و نمک و چربی ها و انواع نوشیدنی های گازدار خودداری شود.

مدیر نظارت بر غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی دانشگاه اظهار داشت: مصرف غذا و نوشیدنی‌های غیر سالم موجب می شود خواب آرام و راحت از انسان گرفته شود و ساعاتی را که مطاله میکنید سعی شود لبنیات بیشتری مصرف نمائید فراموش نکنید که لبنیات تاثیر بسزایی در سلامت روان دارد و غذا های ساده ای مثل سالاد،پنیر،گردو قند خون را در حالت تعادلی بهتری قرار می دهد همچنین مصرف زرده تخم مرغ به عنوان یک ماده غذایی که کلسترول طبیعی خوبی را برای فرد تأمین میکند در طول روز در صورتیکه تعادل مصرف حفظ گردد ، می تواند موثر باشد.

دکتر کاظم زاده تصریح کرد: استرس همواره می تواند شرایط پیچیده و نامساعدی را برای انسان فراهم کند و در زمینه کاهش استرس که همواره از مهمترین چالش های بشر و دنیا بوده است مصرف ویتامین های گروه B نقش مهمی دارند که این ویتامین ها درغذاهایی مانند : تخم مرغ شیر، لبنیات، دوغ، آبمیوه های طبیعی و سبزی وجود دارد که با مصرف این مواد می توان آرامش روان را بیشتر تآمین کردو همچنین مصرف ماهی، غذاهای دریایی، گوجه فرنگی، بادام زمینی می تواند در افزایش توان یادگیری افراد نقش مهمی داشته باشد.

مدیر نظارت بر غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی دانشگاه خاطر نشان کرد: پیشنهاد می شود ماست به عنوان یک لبینات موثر به دلیل وجود اسید آمینه های ضروری که دارد،خرما، انجیر،موز و گردو بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان گفت: مبحث منتال هلث (MENTAL HEELTH) یا بهداشت روان موضوع جدی است که شاید امروزه نیاز است به صورت جدی تری به آن نگریسته شود و تا حد امکان از استرس ها دوری شود و تغذیه سالم را همواره مد نظر قرار دهیم و همواره شادزیستن و شاد بودن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

گزارش: کامبیز قمری

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
نظرات شما

نظرات شما

متن *

[کد امنیتی جدید]